همشهری آنلاین: انفجار یک بمب در منطقه مسلمان نشین جنوب تایلند، یک‌شنبه 22 اکتبر باعث کشته یک نفر و مجروح شدن 12 تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این بمب 5 کیلوگرمی که از طریق موبایل کنترل می‌شد در سطل زباله‌ای که در مقابل یک فروشگاه وسایل الکترونیکی قرار داشت در ناراتیوات منفجر شد.

ناراتیوات یکی از سه استان جنوبی تایلند است که  جدایی طلبان در آنها هستند و  با دولت مبارزه می‌کنند.

در این انفجار 5 راهب بودایی که در محل مشغول جمع‌آوری اعانه بودند مجروح شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین پنج سرباز که از راهبان محافظت می‌کردند و سه روستایی حاضر در محل هم بر اثر انفجار به بیمارستان منتقل شدند. یکی از سربازان هنگام انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

این انفجار در حالی صورت گرفت که طی یک هفته اخیر در سه استان جنوبی و مسلمان نشین تایلند که با مالزی هم‌مرز هستند  28 نفر جان خود را بر اثر تیراندازی و بمب‌‌گذاری از دست داده یودند.

این اتفاقات در حالی در جنوب تایلند به وقوع می‌پیوندد که دولت جدید تایلند که از ماه پیش به رأس امور سیده است بر حل صلح‌آمیز مناقشات جنوب تایلند تأکید کرده است؛ مناقشاتی که از ژانویه 2004 تا کنون 1500 نفرا را به کام مرگ فرستاه است.

جدایی طلبان پیش از این مسئولان دولتی مثل سربازان، نیروهای پلیس و معلمان را مورد حمله قرار می‌دادند و این اولین بار است که چند راهب و مردم عادی هدف حمله عملیات تروریستی قرار می‌گیرند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته‌است.

کد خبر 6377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز